|
Foundation: am 21.01.1995 in München
Founder members: Peter Boerboom, Afra Dopfer (bis | until 1997),
Andrea Frank (until 1999), Vincent Mitzev (until 1995), Gabriele Obermaier,
Lars Theuerkauff (until 1996), Carola Vogt, Silke Witzsch Interventions
in public space
- EUROSTREIFEN, Experimental
crossing, München, 27.07.1995
- ABMELDUNG, Poster campaign, München, 01.05.1996
- YOU ARE A PUBLIC APPEARANCE (1), New York, 05.1996
- WARTEN AUF DIE VERGANGENHEIT, On the occasion of the exhibition »Verbrechen
der Wehrmacht, 1941 1944« in the Munich City Hall, 03.1997
- ICH HABE GENUG, ID card, München, 07.1997
- ACT art, culture, technology, Advertising campaign on the occasion
of the exhibition »The Art of the Motorcycle« at the Solomon
R. Guggenheim Museum, New York, 06.1998
- ÖFFENTLICHE INTIMITÄT Phoning in public space, audiovisual
installation, München, 30.10. 14.11.1999
- ÖFFENTLICHE STECKDOSE Initiative in connection with log.in (netz/kunst/werke),
Greater Nuremberg area, 06. 10.2000
Contributions to magazines and
»Kunst am Bau« (construction-related public art) projects
- MOBILINE, Contribution to
the art magazine 9/9, Nr. 4, Paris, 05.2000
- SCHWARZE BALKEN, Sample collection, free gift enclosed with the magazine
Das Gedicht, Nr. 8, München, 10.2000
- DON'T TOUCH?, Research project on the reception of »Kunst am Bau«
projects in kindergartens, commissioned by the Building Department of
the City of Munich, 12.2000 06.2001
- KIND UND KUNST, Concept for the Panzerwiese West, unrealized contest
submission, München, 07.2002
Exhibitions and contribution to
exhibitions
- EL EUROSTREIFEN, »Copyright
Island«, Portugalete, Spanien, 09.1995
- EUROSTREIFEN, German Consulate General, New York, 05.1996
- HOTEL, »Irgendetwas folgt immer auf etwas anderes«, Galerie
Szuper, open art München, 13.09. 21.09.1997
- YOU ARE A PUBLIC APPEARANCE (2), »Öffentliche Erscheinungen«,
Raum für Kunst, steirischer herbst ‘98, Graz, 26.09.25.10.1998
- ACT, Launching-Event, Gallery White Columns, New York, 20.06.1998
- XMAS, Exhibition project with over 100 international artists, Kent Gallery,
New York, 26.11. 24.12.1999
- MOBILINE, »psychedelic«, in connection with the MSE (Middle
South East) project, Galeria Skuc, Ljubljana, 20.07. 22.08.2000
- ON TRANSLATION : THE ADAPTER, Collaboration with Antonio Muntadas at
Art in General, New York, 09.05. 08.07.2000
- SCJWARZE BALKEN, audiovisual installation for »Lyrische Lust«,
Literaturhaus München, 05.10.2000
- MOBILINE, Presentation of the video tutorial, Galerie Caduta Sassi,
München, 04.11.2001
- MOBILIEN 2003, »real*utopia«, <rotor>, Kulturhauptstadt
2003, Graz, 24.05. 26.10.2003
Awards, Prizes
- Akademieverein, München,
1995
- Erwin und Gisela von Steiner Stiftung, München, 1996
- Kunstfonds e. V., Bonn, 1999
Bibliography
- Abbildung zu ON TRANSLATION : THE ADAPTER, in: Attention, Percevoir
nécessite de s’engager, Cneai, Chatou, 2000
- Abbildung zu ON TRANSLATION : THE ADAPTER, in: Carambolage IV, Civitas,
Museo della Permanente, Milano, 2000, S. 74/75
- Bik, Lisbeth, »Nomads & Residents in München«,
in: Fall 02, Kunstverein München, 2002, S. 35
- Biswurm, Roland H. H., »Öffentliche Intimität
Telefonieren im öffentlichen Raum«, Besprechung im Bayerischen
Rundfunk, B5 Kultur am Sonntag, München, 31.10.1999
- Chaussy, Ulrich, Ȇbernimmt die Werbung die Kunst oder die
Kunst die Werbung?«, Besprechung im Bayerischen Rundfunk, Kultur
Aktuell, München, 19.06.1998
- Dachs, Petra, »Parfüm ,act’ duftet nach Benzin und
Öl«, in: Münchner Merkur, 17.06.1998
- Department für öffentliche Erscheinungen, in: <rotor>,
Jahrbuch 2000, Graz, edition selene, 2000, S. 92 ff.
- Department für öffentliche Erscheinungen, »act«,
in: Das Guggenheim Prinzip, Hilmar Hoffmann (Hg.), Köln, 1999, S.
158/159
- Ertl, Barbara, »Kunstrundgang durch dichte Läden«,
in: Neue Kronen Zeitung, 11.10.1998
- Fuchs, Guido, »Heute keine Erscheinung«, in: Abendzeitung,
München, 10.05.1996
- Gockel, Cornelia, »Eurostreifen und ein stinkendes Parfüm«,
in: Süddeutsche Zeitung, 13.08.1998
- Hartung, Elisabeth, »Kunst als Dienstleistung«, in: log.buch,
materialien zu log.in netz/kunst/werke, Nürnberg, Verlag für
moderne Kunst Nürnberg, 2001, S. 124 ff.
- Levin, »The XMAS Project« in: Village Voice, New York, 21.12.1999
- McLane, Rachel, »One Day, 112 Views« in: Resident, Vol 12,
No 24, New York, 07.12.1999
- Perjovschi, Dan, »Aparitii publice«, in: 22, Bukarest, 10.11.1998
- Restorff, Jörg, »Guggenheim gibt Gas«, in: Kunstzeitung,
Nr. 24, Regensburg, 08.1998
- Restorff, Jörg, »Weihnachtszeit, XMAS in New York«,
in: Kunstzeitung, Nr. 40, Regensburg, 12.1999
- Ruello, Catherine, »A Few Recollections«, in: Muntadas On
Translation, Museu d’Art Contemporani de Barcelona, 2002, S. 186
ff.
- Schamberger, Klaus, »Die Nürnberger Geheimsteckdose«,
in: Abendzeitung, Nürnberg, 28.08.2000
- Schmitt, Robert, »Wie ist das Sozialverhalten rund um Steckdosen?«,
in: Schwabacher Tagblatt, 25.07.2000
- Schütz, Heinz, »steirischer herbst ‘98«, in:
Kunstforum international, Bd. 143, Köln, 1999, S. 416
- Witzsch, Silke, »On Translation : The Adapter«, in: Muntadas
On Translation, Museu d’Art Contemporani de Barcelona, Barcelona,
2002, S. 184 ff.
- Zeitler, Elisabeth, »Visionen und Mysterien«, in: Bayerische
Staatszeitung, 27.10.2000
- »A Guggenheim Perfume?«, in: Artnet Magazine, New York,
06.1998
- »Europa- statt Zebrastreifen«, in: Münchner Merkur,
28.07.1995
- »Ich habe genug« (Couponanzeige) in: Das Megaphon, Nr. 36,
Graz, 09.1998
- »Mehr Sicherheit durch gekippten Zebrastreifen«, in: Abendzeitung,
München, 05.08.1995
- »scratch and sniff«, in: Bauwelt, Nr. 30, Berlin, 08.1998
- »You are a public appearance«, in: Das Megaphon, Nr. 38,
Graz, 11.1998
Members
- Peter Boerboom (born 1965)
- Carola Vogt (born 1962)
Peter Boerboom and Carola Vogt have worked together since 1994. Several
awards for their joint photographic series »Landschaften«
(landscapes), among others: Postgraduate Scholarship of the Academy of
Fine Arts, Munich (1999), HSP III-scholarship of the Free State of Bavaria
(2002). Contributions to exhibitions include: »Deep Distance. Die
Entfernung in der Fotografie«, Kunsthalle Basel (2000), and »Landschaften«,
Galerie Fotohof, Salzburg (2000).
- Gabriele Obermaier (born 1957). Numerous contributions to exhibitions,
among others: »Im Angesicht des Feindes«, Freisinger Kulturtage
(1999), »Glücklich wer fern von seinen Stadtgeschäften«,
Schloßpavillon Ismaning (2002). 1st prize »Kunst am Bau«
(construction-related public art) contest, Dorfen (realization September
2003).
- Silke Witzsch (born 1967). Several prizes and awards, among others:
Debütantenförderung of the Bavarian Department of Research,
Science, and Art (2000), furtherance award of the Dr.-Rudolf-Zorn-Foundation
(2002). Numerous contributions to exhibitions, among others: »Erste
Jahre der Professionalität XX«, Galerie der Künstler,
Munich (2001), »Borderlining«, Kunstverein Wolfsburg (2003).
|